Plik Edycja Widok Warstwa Obiekt Ścieżka Tekst Filtry Efekty
Pomoc

Banerologia w praktyce

czyli identyfikacja wizualna w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych (cz. 2)

Ikonografia stosowana była tematem poprzedniego wpisu dotyczącego szeroko pojętej identyfikacji wizualnej. Kolejna lekcja z tej serii, i mam nadzieję nie ostatnia, porusza zagadnienia banerów internetowych (zdjęcia w tle, profilowe, posta, wydarzenia, kanału itd...).

Facebook

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:
Zdjęcie w tle
  1. Wybierz Właściwości dokumentu z menu Plik.
  2. Ustaw  Wielkość strony w części Rozmiar niestandardowy na 851 x 315 pikseli oraz inne właściwości np. Tło.
  3. Wykorzystując prowadnice zaznacz niewidoczne części obrazu. Pamiętaj, że po otwarciu strony profilu jest ona przesunięta i zdjęcie w tle jest widoczne w połowie
  4. Wykorzystując poznane techniki zaprojektuj obraz.
  5. Zapisz otrzymany obraz w pliku zdjecie_na_okladke.svg a następnie wyeksportuj go w formacie PNG.
 Zdjęcie profilowe
  1. Otwórz lub zaimportuj zdjęcie.
  2. Wykadruj je do rozmiaru co najmniej 180 x 180 pikseli  (narysuj przezroczysty kwadrat kadru, zaznacz zdjęcie i figurę a następnie wybierz z menu Obiekt > Przytnij > Ustaw).
  3. Wykorzystując poznane techniki wykonaj korektę obrazu lub jeśli chronisz swoją prywatność zniekształcenie
  4. Zapisz otrzymany obraz a następnie zdjecie_profilowe.svg wyeksportuj zaznaczenie w formacie PNG.
Zdjęcie wydarzenia, posta, grupy
Zalecane wymiary zdjęcia grupy (z obszarami kadrowań)
Zapoznaj się z wytycznymi i stwórz obraz:
  • wydarzenia, 
  • posta (pn. 500 x 500).
  • grupy (wytyczne)

Github

  •  Zapoznaj się z wytycznymi i stwórz obraz profilu.

YouTube

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link 
Wykonaj  Grafikę kanału przekształcając pliki z poprzednich ćwiczeń.

Zadanie egzaminacyjne

https://egzamin-e14.blogspot.com/2019/10/arkusz-e14-05-1906.html

Zadania (opcjonalne)

  1. Utwórz inne grafiki identyfikacji wizualnej stosowane w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych.
  2. Zastosuj wykonane grafiki w mediach społecznościowych i/lub utwórz stronę zawierającą zaprojektowane prace.