Przejdź do głównej zawartości

Banerologia w praktyce

czyli identyfikacja wizualna w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych (cz. 2)

Ikonografia stosowana była tematem poprzedniego wpisu dotyczącego szeroko pojętej identyfikacji wizualnej. Kolejna lekcja z tej serii, i mam nadzieję nie ostatnia, porusza zagadnienia banerów internetowych (zdjęcia w tle, profilowe, na okładkę, kanału itd...).

Facebook

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link
Zdjęcie w tle
  1. Wybierz Właściwości dokumentu z menu Plik.
  2. Ustaw  Wielkość strony w części Rozmiar niestandardowy na 851 x 315 pikseli oraz inne właściwości np. Tło.
  3. Wykorzystując prowadnice zaznacz niewidoczne części obrazu. Pamiętaj, że po otwarciu strony profilu jest ona przesunięta i zdjęcie w tle jest widoczne w połowie
  4. Wykorzystując poznane techniki zaprojektuj obraz.
  5. Zapisz otrzymany obraz w pliku zdjecie_na_okladke.svg a następnie wyeksportuj go w formacie PNG lub JPG.
 Zdjęcie profilowe
  1. Otwórz lub zaimportuj zdjęcie.
  2. Wykadruj je do rozmiaru co najmniej 180 x 180 pikseli  (narysuj przezroczysty kwadrat kadru, zaznacz zdjęcie i figurę a następnie wybierz z menu Obiekt > Przytnij > Ustaw).
  3. Wykorzystując poznane techniki wykonaj korektę obrazu lub jeśli chronisz swoją prywatność zniekształcenie
  4. Zapisz otrzymany obraz a następnie zdjecie_profilowe.svg wyeksportuj zaznaczenie w formacie PNG lub JPG.

G+ (dla chętnych)

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link 
Wykonaj Zdjęcie na okładkę i Zdjęcie profilowe przekształcając pliki z poprzednich ćwiczeń (nie zapomnij o zrobieniu kopi).

YouTube

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link 
Wykonaj  Grafikę kanału przekształcając pliki z poprzednich ćwiczeń.

Zadania

  1.  Utwórz inne grafiki identyfikacji wizualnej stosowane w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych (np. baner, zdjęcie wydarzenia).
  2. Zastosuj wykonane grafiki w mediach społecznościowych i/lub utwórz stronę zawierającą zaprojektowane prace.

Popularne posty z tego bloga

Tekst i ścieżki

Tekst i ścieżka mogą być komplementarnymi elementami, które współpracują ze sobą. Niektóre opcje menu Tekst są bardzo interesujące.
Umieść na ścieżce / Usuń ze ścieżki Inkscape obsługuje element SVG <textPath>. Pozwala to na umieszczenie tekstu na ścieżce, tak aby podążał za jej kształtem. Zarówno tekst, jak i ścieżka pozostają w pełni edytowalne (w tym kernery i litery w tekście).

Wybierz ścieżkę i tekst i użyj opcji Tekst -> Umieść na ścieżce. Kiedy przesuwasz ścieżkę, dołączony tekst porusza się wraz z nią; Można jednak przenieść tekst z dala od jego ścieżki lub przekształcić go bez utraty łącza. Polecenie Tekst -> Usuń z ścieżki przekształca tekst-na-ścieżkę w zwykły obiekt tekstowy.
Przepływ do ramki / Unflow from Frame Przepływ do ramy Alt + W polecenie z  menu Tekst może przejmować dowolny wybrany tekst i umieszcza go w wybranym kształcie. Zawijanie słów jest automatycznie wykonywane w taki sposób, aby tekst pasował do kształtu tak dokładnie, jak to możliwe. Po tym …

Edytor Inkscape

Wymagany przez CKE w standardzie wyposażenia pracowni egzaminacyjnej w kwalifikacji E.14. (alternatywa do Corel Draw lub Adobe Illustrator) Licencja: GPL Systemy: Windows XP-10
Strona programu: www.inkscape.org
Instalacja
Pobierz pliki instalacyjne ze strony programu (menu Download) zgodnie z rodzajem i wersją systemu.
Kliknij odpowiedni link i naciśnij OK. Otwórz po zakończeniu pobierania folder Pobrane i zainstaluj program. W przypadku wersji portable otwórz plik i wybierz funkcję Wyodrębnij wszystkie pliki . Wybierz przyciskiem Przeglądaj folder np. dysk USB, dodaj nazwę folderu np. Inkscape i naciśnij Dalej. Po rozpakowaniu archiwum otwórz folder i uruchom program InkscapePortable.exe.
Zawartość poradnikówPodstawy: Przesuwanie obszaru roboczego, Przybliżanie/Oddalanie, Narzędzia Inkscape'a, Tworzenie dokumentów i zarządzanie nimi, Tworzenie kształtów, Przesuwanie, skalowanie, obracanie, Przekształcanie za pomocą klawiszy, Zaznaczanie wielu obiektów, Grupowanie, Wypełnieni…