Przejdź do głównej zawartości

Banerologia w praktyce

czyli identyfikacja wizualna w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych (cz. 2)

Ikonografia stosowana była tematem poprzedniego wpisu dotyczącego szeroko pojętej identyfikacji wizualnej. Kolejna lekcja z tej serii, i mam nadzieję nie ostatnia, porusza zagadnienia banerów internetowych (zdjęcia w tle, profilowe, na okładkę, kanału itd...).

Facebook

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link
Zdjęcie w tle
  1. Wybierz Właściwości dokumentu z menu Plik.
  2. Ustaw  Wielkość strony w części Rozmiar niestandardowy na 851 x 315 pikseli oraz inne właściwości np. Tło.
  3. Wykorzystując prowadnice zaznacz niewidoczne części obrazu. Pamiętaj, że po otwarciu strony profilu jest ona przesunięta i zdjęcie w tle jest widoczne w połowie
  4. Wykorzystując poznane techniki zaprojektuj obraz.
  5. Zapisz otrzymany obraz w pliku zdjecie_na_okladke.svg a następnie wyeksportuj go w formacie PNG lub JPG.
 Zdjęcie profilowe
  1. Otwórz lub zaimportuj zdjęcie.
  2. Wykadruj je do rozmiaru co najmniej 180 x 180 pikseli  (narysuj przezroczysty kwadrat kadru, zaznacz zdjęcie i figurę a następnie wybierz z menu Obiekt > Przytnij > Ustaw).
  3. Wykorzystując poznane techniki wykonaj korektę obrazu lub jeśli chronisz swoją prywatność zniekształcenie
  4. Zapisz otrzymany obraz a następnie zdjecie_profilowe.svg wyeksportuj zaznaczenie w formacie PNG lub JPG.

G+ (dla chętnych)

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link 
Wykonaj Zdjęcie na okładkę i Zdjęcie profilowe przekształcając pliki z poprzednich ćwiczeń (nie zapomnij o zrobieniu kopi).

YouTube

Zapoznaj się wytycznymi na stronie:  link 
Wykonaj  Grafikę kanału przekształcając pliki z poprzednich ćwiczeń.

Zadania

  1.  Utwórz inne grafiki identyfikacji wizualnej stosowane w mediach społecznościowych, blogach, stronach i aplikacjach internetowych (np. baner, zdjęcie wydarzenia).
  2. Zastosuj wykonane grafiki w mediach społecznościowych i/lub utwórz stronę zawierającą zaprojektowane prace.